הפקיד נגד השר • "ליצמן מדבר מגרונן של 1500 משפחות בערד"

ארי וידר No Comments on הפקיד נגד השר • "ליצמן מדבר מגרונן של 1500 משפחות בערד"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אביגדור יצחקי יו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה שאישרה את הכרייה בשדה בריר אתמול, תוקף את שר הבריאות יעקב ליצמן על התנגדותו לכרייה בשדה הסמוך לערד ואמר בראיון לרדיו דרום כי "הוא (ליצמן. א.ו)  אומר את זה מגרונן של 1500 משפחות מסוימות, תושבי ערד. כי אם הוא היה בתור שר הבריאות אומר את זה אז קודם כל הוא יכול היה להופיע בפני הועדה.  ב. הוא יכול לצלצל אלי, אנחנו מכרים ותיקים, ולבקש ממני איזו בקשה, הוא לא עשה את זה".

לשאלת שדר הרדיו האם ליצמן הוא השופר של השכונות החרדיות בערד, השיב יצחקי "אני לא אומר, אני רק אמרתי שזה קשור. אני פקיד ממשלתי, אני לא מעביר ביקורת על אף שר בעניין הזה". עוד הוסיף: "השיקולים הבריאותיים הם הרבה יותר חשובים אבל יש גם שיקולים של תעסוקה, בעיקר לתושבי הנגב, בעיקר לתשובי הנגב המזרחי, שאנחנו לא יכולים להתעלם מהם. זה שהזכרת מקודם שכיל כבר התחילו לפעול זה ממש נכון.

שר הבריאות יעקב ליצמן מסר בתגובה לאתר 'קול חי' כי: "מדובר בהחלטה אומללה שתסכן את בריאות הציבור. יש להצטער על כניעה לאינטרסים הנגועים בהון-שלטון, על חשבון בריאות תושבי הנגב".

בתייחס לדברי אביגדור יצחקי אומר ליצמן: "דברי יצחקי משוללים יסוד עובדתי. המאבק נגד הכרייה נתמך בידי כל אנשי המקצוע בארץ ובעולם שהוכיחו על סכנה בריאותית מהותית בכרייה. המאבק נמשך לאורך שנים רבות, כולל שרת הבריאות לשעבר שלבטח לא דיברה בשם משפחות מסויימות.

תגובת משרד הבריאות להחלטה בנושא שדה בריר: "נציג משרד הבריאות הצביע נגד הכרייה. למשרד הבריאות קול אחד במועצה הארצית ללא זכות וטו. משרד הבריאות ימשיך להביע עמדתו זו גם בשלבים הבאים של התכנון המפורט במסגרת הוועדה המחוזית".



0 תגובות